Höst

Åh. Jag älskar att det är september och att hösten är på väg. Längtar efter halsdukar, mössor och vantar. Längtar efter att gå in på något café iskall och röd om näsan efter att ha gått ute i kylan och värma upp sig och dricka te. Längtar efter marken som blir täckt av höstlöv i olika färger. Det är så fint med höst. Höstmörker. Höstsol. Men när hösten väl kommer lär jag väl antagligen inte uppskatta den så mycket som jag gör just nu i skrivande stund. Men så är det ju alltid. Men just nu så låter höst väldigt fint i mina öron. Och att augusti har gått över till september betyder ju att det snart är dags att plocka fram den där halsduken och dem där vantarna. Fast innan hösten kommer på riktigt borde jag väl hinna hitta en höstjacka så att jag inte fryser allt för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0